Boktips för er med Trötthet!

Heej!! Här kommer ett boktips för her med Trötthet

 

Ut ur trötthet - Med kognitiv beteendeterapi – Mary Burgess med Trudie Chalder

Denna bok innehåller pedagogiska övningar som hjälper en att komma ur VISSA DELAR av trötthetens onda cirkel. Den förklarar även hur hjärnan fungerar. Många med ME anser att KBT inte hjälper eller att det gör en sämre. Denna bok tar även upp Kronisk trötthetsymdrom. Boken borde finnas att låna på de större biblioteken.

 

Egna ord om boken: När jag läste den blev jag inspirerad till att försöka ge KBT en chans fast på MINA VILKOR med hjälp av denna bok. Tyckte även jag fick ut känslor/tankar jag inte haft tidigare, men på ett positivt sätt.

Utdrag:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0