Tankar är svåra

Hej!

 

Varje morgon när jag vaknar är min första tanke ”Ännu en dag, hur ska detta gå?” Jag vet att man inte ska tänka negativt, men jag vågar inte lägga för höga förväntningar, då man lätt blir besviken om man misslyckas. Det är som en gungbräda och tro mig det är inte lätt att hitta balansen. Hela mitt liv bygger på att hitta balans mellan vila och aktivitet, men även när det gäller mitt tänkande kring allt. 

 

 Men varför är det då så svårt att gå från Negativt till positivt tänkande?

 

Det är som författaren Kay Pollak och många fler säger:

”Det är våra tankar som styr det mesta”

”Jag är inte samma människa idag som jag var igår”

”Jag påverkas av varje tanke jag tänker”

 

Denna låten är otroligt fin och hur många gånger har man inte haft den tanken?:

 

 
 
 
 
 
 
 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0