En 5 åring med ett hjärta av guld

Hej på er!
 
Jag måste berätta en sak som hände för 1½ vecka sen.Då jag hade besök av Elwiirah 5 år. När det ofattbara sker, Min bästis pappa somna in efter en tids kamp mot cancer. Samtidigt som jag bryter ihop totalt, går tösen ut från rummet och säger: "Mormor, jenniey gråter där inne".
 
Mitt i mina tårar/sorg kommer systerdottern in i rummer, sätter sig ner, håller om mig och viskar "Det är okej att gråta". Jag kände då att det inte var någon idé att dölja vad som hänt. så jag förklara för henne. Då hon och jag har pratat mycket om det där med cancer vad som händer/kan hända. Hon har faktiskt en av de få som fått veta den dola hemligheten. Elwiirah lämna inte mig fören mina tårar slutat rinna ner för kinden och det sista hon säger innan hon beger sig in för att hoppa i säng är "Han är i himlen nu som en ängel, han bor där inne (så höll hon sin hand mott mitt hjärta)".
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0