Jag är som en solros

Goddag!
 
Så fort solen är framme är jag ute och njuter av minsta lilla sålstråle som finns. Tillå med så läkaren fråga om jag är mycket i solen då jag hade gott om D-vitamin i kroppen. Tur jag tar vara på solen på ett underbart sätt. Även den sköna vårvärmen har börjat komma in, vilket får mig sprallig även om kroppen på insidan mår skit. Kramiz<3
 
Solroshav
Solrosor vänder sig efter solen.
Från morgon till kväll
vänder de sig efter solen
ända tills den går ner.
 
På natten vänder sig solrosor
långsammare
inte som på dagen.
 
På natten
vänder de sig
långsamt tillbaka
tills solen sakta stiger upp
över ett solroshav.
 
// H & M Hagen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
sara

Din blogg är verkligen inspirerande!

2014-03-23 @ 19:33:53
URL: http://fimo.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0