Min favorit-knep/produkter till kroppen

Några knep som lindrar...

Jag har idag tänkt ge er mina favoritknep/produkter som jag använder nästan dagligen för smärtlindring och för att dämpa andra symtom som spökar. Vissa av produkterna kan man låna av sjukgymnast/arbetsterapeut medans andra finns att köpa på t.e.x apoteket, ica och hälsobutiker. kramiz<3
 
 
1.TENS är en förkortning för transkutan elektrisk nervstimulering.
(Finns att lånas hos sjukgymnast men går även att köpa på t.e.x clas ohlson, Jula ca 2000kr
 
2.Nexcare coldhot classic är en dyna som kan användas både som värmande eller kylande omslag.
(Finns att köpa på bla Apoteket hjärtat för ca 80kr.)
 
3.Handledsskenor till natten som gör att man inte hamnar i fel vinkel med handen medans man sover.
(Finns att få hos arbetsterapeuten eller köpa på vissa apotek ca 100-200kr/st
 
4.Klövervaselin som är perfekt till läpparna eller torra hud kring näsa & ögon.
(Finns att köpa på de flesta matbutikerna och apotek. ca 20kr)
 
5.Kinesiootejp är en elastisk sporttejp som dämpar olika typer av smärtområden.
(Finns att köpa på lifebutiken.se eller på medema.se som jag rekommenderar starkt! 100-700kr beroende på kvaliten)
 
6.Nivea Soft cream är en perfekt kräm till hela kroppen. Den ger intensiv fukt och lämnar huden mjuk.
(Finns att köpar i de flesta matbutiker men även på H&M 25-50kr beroende på storlek)
 
7.Steri-Strips är sårförslutningstejp för snabb sårläkning. Perfekt till djupa sår efter acne för att minska risk för ärr. (Finns att köpa på apoteket ca 30kr)
 
8. Honeywell öronskydd är öronproppar som är mjuka som ändå blockerar högljutt buller och ljud.
(Finns att köpa på www.e-ville.com/sv eller så ber man någon fabriksarbetare ge en ett par. 10-pack ca 54kr)
 
9.Värme/ris/vete kudde är den perfekta smärtlindringen för mensvärk eller muskelspänningar.
(Finns att köpa på vissa apotek, hälsobutiker eller varför inte göra sig en egen som jag gjort. kostar i butik 150-250kr beroende på storlek.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Fani Ahl

Åh, kylande omslag är det bästa osm finns ju :o

2015-02-23 @ 10:16:10
URL: http://faniahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0