En super enkel Alkoholfri Drink

Hej på er!
 
För ett par dagar sen prova jag att göra en alkoholfri drink för första gången och den blev helt underbar. Smaken var uppfriskande och hur god som helst. Så jag tänkte helt enkelt dela med mig av receptet som är busenkelt sålänge man har en mixer av något slag. Jag använde en Magic Bullet mixer. Det enda ingredienser som behövs är fryst vattenmelon, sprite (läsk) och lime. Receptet är till 1-2 glas beroende på storlek. Jag tog ett stort glas till mig själv då jag inte våga röra finskåpet här hemma. Hoppas ni vågar prova! kramiz<3
 
Vattenmelon drink (alkoholfri)
 
ca 1/4 Fryst vattenmelon
½-1 dl Sprite (läsk)
½ Pressad lime
 
Så gör du: Frys in vattenmelons bitar några timmar innan. När dem har lagom frysta dvs inte som is utan snarare som glass har du ner dem i mixern. Därefter har du ner sprite- läsk (ett tips är att ta lite i taget) så inte det tar över smaken. Limesaft är de sista du har i innan du drar i gång mixern. Om ni har en svagare mixer så rekommenderar jag att mixa i omgångar så ni inte har sönder den. Häll upp drinken i några fina glas och sätta en liten limeklyfta på glaskanten och den är klar för att servera.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jennifer Queen

Vad god den såg ut :D

Svar: Det är den=) kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2016-08-06 @ 23:18:15
URL: http://thequeenie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0