Frågestund Jan 2016

Godkväll!
 
Måste börja med att tacka för alla frågor som kommit in både via kommentarer och mejl. Jag har valt ut fyra st som jag ska försöka svara på så bra som möjligt. Sen ska jag göra mig klar för natten för imorgon blir det ännu en dag i vårdens händer. Kramiz<3
 
Svar:

Tyvärr blir det inte så mycket längre. Då jag är så pass matt i kroppen så orkar jag bara lägga energi på viktiga saker i första hand som äta, duscha m.m… Det blir alltså inte mycket batteri över till Kompisträffar, pyssel och andra roliga saker. Jag saknar dock pysseltiden massor, så jag hoppas bli stark nog snart igen.

 
Svar:
Jag har inte skrivit upp några planer än men tanken är väl att åka ner till Skåne igen och kanske komma iväg på någon Kryssning när kroppen mår tillräckligt bra igen. Men både nu i vår och i höst kommer jag gå igenom nedtrappningar av olika läkemedel så vågar inte planera allt för mkt i förväg nu.
 
Svar:

Dagligen:  Magnesium, folacin, lyrica, saroten, mini-pe,

Vid behov:  långtidsverkande Alvedon, Tramadol, orudis, Acetylcystein.

 
Svar:

Nedtrappningen av Behepan går la inte så bra då jag blivit mycket sämre än väntat, men nu slipper jag frakta mig 2-3ggr/veckan dit. Så förhoppningsvis lär sig kroppen att vänja sig av vid att få dem så ofta.  Lyrica ska trappas ner när jag väl är klart med Behepan stegen. Så det dröjer nog inte fören i höst hoppas jag. För min sommar ska inte bli förstörd igen!

 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0