Panikångest i rädsla...

Godmorgon!
 
 Jag känner mig relativt bra idag, men det var jätte kämpigt att starta igår när medicinen skulle tas. Fick panikångest precis innan jag skulle ta den av ren rädsla för vad som komma skall. Det var då jag insåg vad mycket jag kommer få offra dessa månader för att kunna slutföra behandlingen.
 
Måste på nått sätt försöka hitta andra alternativ till lätt träning och roligheter samt en ny duschrutin vilket kommer bli det svåraste för mig. Jag älskar nämligen att duscha varmt, men tyvärr tror jag inte huden lär palla med att göra det flera gånger om dagen. Det finns därmed några utmaningar som kommer sätta mig på prov. Jag hoppas verkligen kunna klara av att hantera alla dessa hinder. kramiz<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Nilla

Styrkekramar 💖

2017-01-06 @ 21:57:09
Liene Svärd

Önskar dig lycka till :) Det blir som en belöning när man ser att vissa ändringar kan göra så mycket.

Svar: Tack så jätte mkt<3 Sant! Jag har även tänkt försöka hitta ett belöningssystem för varje vecka jag klarar av den nya medicinen. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-01-07 @ 12:43:49
URL: http://piggigen.blogg.se/
Maria

Vad är det för behandling du ska göra? Vad ska den hjälpa dig med för besvär?
Lite nyfiken, då jag följt din blogg ett tag då jag också har en hel del besvär med värk och trötthet mm mm.
/Maria

Svar: Jag har påbörjat med en medicin som heter Isotretinoin och är kemisk besläktad med A-vitamin. Den används till olika typer av hudsjukdomar som rosacea, psoriasis och svårare akne. Min akne har blivit värre med åren och ger nu fula ärr, så därför sätts en stark medicin in för ett sista försök att bli av med utslagen. Kommer upp ett inlägg om medicinen nu i veckan som kommer. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-01-08 @ 11:59:16
Maria

Oki, ja då hoppas jag att den hjälper och att du slipper de jobbiga biverkningarna.
Kram

Svar: Vi får hålla tummarna för det iallafall. Ja, än så länge har bara smärtorna ökat något, men annars känner jag inte av så mkt. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-01-08 @ 17:25:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0