7 Viktiga saker på mitt skrivbord

Hej där!

 

1. Min personliga kalender från personligalmanacka.se följer såklart alltid med när jag är här ute. Dels för att lätt hålla reda på tiderna som ska passas men också då jag har anteckningar och viktiga nummer i den ifall det skulle bli nått strul med kroppen.

 

2. Dosettlådan är ett måste för mig oasvett om jag är hemma eller borta. Jag ställer den alltid där jag kan se den tydligt för att kunna bli påmind när det är medicindags.

 

3. Smyckeburken står också alltid synlig så jag inte glömmer sätta på mig dem innan jag ska iväg. Jag känner mig sjukt ”naken” utan smycken när jag går utanför ytterdörren.

 

4. Kom ihåg/post it – lappar är något som bara måste finnas tillgängligt intill mig. Där skriver jag allt som måste bli gjort eller tider som måste passas.

 

5. Datorn står alltid på sin plats och det är den jag oftast bloggar på när kroppen tillåter då jag tycker det är enklare att få rätt storlek på bilderna.

 

6. Överstrykningspennor som hjälper mig komma ihåg viktiga vårdmöten. Varje vårdenhet jag tillhör har sin egen färg i min kalender.

 

7. Hemmagjorda underlägg till min vattenflaska som nästan alltid finns intill mig. Dock behöver inte ha flaskan stå där nu då kylen till vänster om mig vid skrivbordet är påslagen nu när vi ska vara här längre än en helg. Men annars skyddas bordet från fula vattenfläckar.

 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer
Jennifer

Härlig lista att läsa :)

Svar: Tack, dem är rätt roliga att göra också. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-07-29 @ 17:15:58
URL: http://thequeenie.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0