En viktig sak...

Tjo på er!

 

I fredags fick jag hem ett brev från Unga reumatiker om att uppmärksamma att vi med sjukdomar som inte alltid syns utan på också kan behöva sitta ner i kollektivtrafiken för att klara av dagen.

 

Jag är en av dem som inte klarar av att stå upp längre stunder. Dels för att jag blir svag & smärtpåverkar i kroppen vid ansträngning, men också för att jag har dålig balans. Vilket gör att står jag upp i en rullande buss riskerar jag att skada mig (vilket har hänt flera gånger) och framför slösas energi jag kan behöva för att orka gå på ett möte eller till och med för att orka äta en måltid.

 

Så innan du tittar konstigt eller höjer ögonbrynen på barn, ungdomar och unga vuxna som sätter sig vid platserna där dekaler av gubbe med käpp och gravid kvinna finns. Tänkt då på att det inte alltid syns utanpå vem som behöver sitta ner. Jag har själv inte fått så mycket blickar av andra passagerare tack & lov däremot av busschaufförer. kramiz<3

 

#SYNSINTEFINNSINTE

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Nilla

😍

2017-10-10 @ 14:38:48
URL: http://mittlivmedme.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0