Uppdrag: Ringa viktiga samtal...

Hej underbara ni!
 
Jag var uppe tidigt imorse för att ringa två viktiga vårdsamtal. Normalt sett brukar mamma oftast hjälpa mig det men eftersom jag har svårt att sova just nu kan jag lika väl passa på att göra de själv. Så får min stackars mamma sova ut idag.
 
Ena samtalet behövde jag ringa för att få ut nya hjälpmedel. Då några av dem jag har här hemma börjar bli alldeles för slitna. Det andra samtalet var till barnmorskan. Då jag har mens varannan vecka och det tar enormt på krafterna att ha det så tätt. Sen är frågan om det ens är bra. Sjukt stolt att jag lyckats ringa själv denna gång.👌 kramiz❤
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Nilla

Bra jobbat 👍🏻

Svar: tack, det är så skönt när man fått det gjort även om det tar på kroppen. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-09-25 @ 14:32:37
URL: http://mittlivmedme.blogg.se
E

Man kan inte ha mens varannan vecka**; i så fall är det inte alltid mens utan ibland blödningar pga hormonobalanser, enligt vad jag vet. Isåfall hjälper barnmorskan inte ett dugg utan man borde kontakta endokrinmottagning.

**det är omöjligt att ha mens varannan vecka, eftersom det tar minst 10 dagar oftast 14 dagar mellan ägglossningen och tills kroppen börjar stötta bort slemhinnan i livmodern(=mens) , + det tar minst en vecka mellan när mensen börjar och ägglossningen (oftast 2 veckor).
Så det verkar att du har normal mens (var fjärde vecka) men tyvärr också mellanblödningar.

Svar: Hej! Jo, det konstiga är att jag går från Ägglossning direkt till blödning. Det går inte ens en dag i mellan. Så har det vart nu sen i början av året. Nej men då kunde barnmorskan sagt det direkt i telefonen när jag sa att det kanske är bättre att höra av mig till läkaren. Men problemet där är att jag egentligen tillhör barnmorskemottagning sen i början av året. Det är dem som har hela min journal. Jag ska försöka få tid på gynmottagningen där jag tillhört innan. Men det kan ju ta ett tag innan man får en tid.
Endokrinmottagningen är ett ställe jag aldrig vart på. Kanske är vart att få en remiss dit om gynläkaren inte kan ge svar?

Det kvittar om det är mens eller blödning det påverkar mig ändå såpass illa att det tar på min lilla energi jag har. Vilket i sin tur leder till att jag blir ännu mer sängliggandes än 18 timmar/dygn.

kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-09-28 @ 08:38:16
E.

Hej, självklart ska man inte bagatellisera mellanblödningar oavsett orsaken.Det var inte det jag menade, utan jag menade att problemet inte nödvändigtvis är könshormoner. I så fall inte ens gynekologen kommer att kunna hjälpa.
Endokrinologi däremot är lära om alla hormoner. Så att du vet att ett alternativ till, ifall de inte hjälper dig här.

Svar: Hej! Aa, jag tackar för tipset. För jag har aldrig ens hört talas om Endokrinologi. Men mycket möjligt att det kan vara en väg att gå för att få svar om inte Gyn kan hjälpa mig. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-09-28 @ 13:06:44
E.

PS. Du äter visst någon medicin sedan typ ett halvår tillbaka? Tror du skrivit tidigare att du har väldigt torra slemhinnor pga medicineringen?
Kanske finns samband.

Svar: Ja men den ska inte ha påverkat där nere enligt läkarna som vart inblandade. Då vi var väldigt noga med det innan jag påbörja den kuren samt att jag har slutat med den för några månader sen nu. Men får la se vad läkaren säger igen, men jag har haft misstankar om att det kan finnas samband mellan dem, men då borde det klinga av. Min kropp lever ju sitt egna lilla liv pga mina grundsjukdomar också, vilket ställer till det. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-09-28 @ 13:16:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0