Mina 5 bästa pussel tips!

Hej där!
 
Idag tänker jag dela med mig av mina pusselknep som jag alltid använder oavsett hur många bitar det är i pusslet jag tänkt lägga. Det här är det bästa jag vet att göra såhär års när man ändå inte kan vara ute. kramiz<3
 
1. Sortera bitarna efter kant, färgtoner eller motiv.
(Att sortera ut efter färg och motiv gör det lättare att hitta bland bitarna)
 
2. Börja ALLTID med att pussla ihop kantbitarna
(Det är en bra grund för att veta hur stort pusslet är)
 
3. Se till att inte ha lösa bitar innanför kanten utan enbart de du pusslar ihop.
(Detta för att lätt kunna flytta runt det du redan pusslat.)
 
4. Därefter är det bara att börja pussla en speciell färg som tex den blå ska bli himlen eller motivet av tex ett djur m,m...
 
 
5. Försök att pussla klart färgen eller djuret du börjat med innan du ger dig på nästa.
 
 
När jag pussla detta sortera jag efter:
ljus/mörk sand, kant, ljus/mörk himmel, lejonet och bitar med halva sand och halva himmel:
 
Jag valde att börja med lejonet och sanden:
 
Därefter avsluta jag med himmlen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0