Ett ME-klipp & en dokumentärfilm...

Hej alla läsare!
 
Mitt första tips är att se Nyhetsmorgon (tv4) med Jenny Strömstedt där dem hade 11min långt segment om ME. Stort tack Henrik & hans sambo karin, Jonas och Tv4 för att ni belyser denna vidriga sjukdom. Det är enormt viktigt att sprida kunskap om ME!
 
 
Mitt andra tips är att se dokumentärfilmen Unrest på Netflix om ni har möjlighet. En otroligt djup och berörande dokumentär där man får följa en ME sjuk kvinna om sin kamp. Kvinnan intervjuar även andra ME-drabbade och deras anhöringa i olika länder. Några läkare är också med och pratar. Har man som sagt ca 1½ timme över tycker jag man ska se den!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0