Ett apotekbesök blev två...

Goddag!
 
Gårdagens apotekbesök blev lite mer omständigt än vad jag hade räknat med då en av mina viktigaste mediciner inte fanns hemma på de apoteket jag var på först. Det blev en tur även till det andra köpcenter här i stan för att införskaffa den då inga andra apotek i stan hade den hemma. Den extra turen tog all energi jag hade hoppas på att få ha kvar till kvällen. Jag var så trött och vimsig det sista att jag knappt visste vad jag hette.
 
Det gick inte som planerat igår helt enkelt, men det är så det blir ibland. Jag får nog börja förbeställa den medicinen så jag slipper råka ut för den extra resan ännu en gång. För tyvärr är det inte första gången den medicinen ställer till det för mig i år. Idag får det bli en vilodag för lilla mig så jag kan återhämta mig. kramiz<3 
 
Lite av gårdagens inköp på apoteket:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jennifer

Oj vad många mediciner, har du dem alla på recept?

Svar: Nej, alla är inte på recept av de på bilden, har ca 15-20 olika mediciner på recept. Så det är en del att ha koll på. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-08-21 @ 04:36:21
URL: http://jennifermarie.se
Elin

Är det för nervsmärtorna du äter Amitriptylin och Preganalin (Lyrica)? Otroligt att du har 15-20 mediciner på recept! Måste verkligen vara tufft att hålla reda på. Så olika de där verkar som gällande vad man äter och inte vid ME och Fibro. (Vet att du har fler sjukdomar, men dessa två verkar vara värst?). <3

Svar: Japp det är för smärtorna. Ja, det är lite bökigt varje månad att gå igenom vilka som behöver hämtas ut och så.
Mycket handlar om att hitta det som fungerar bäst för just en själv. För alla är vi olika och reagerar olika på läkemedel. ME och Fibro är nog det som påverkar mig mest och nu är jag dessutom inne i ett tufft ME skov. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-08-21 @ 11:37:48
Elin

Hur tycker du att de hjälper? Reagerade en del för att de ändå är antidepp och antiepileptikum och jag har själv haft så sjukt svåra biverkningar av såna tabletter så som skakningar, yrsel, kramper osv. Så nu har jag slutat helt sen flera år tbx. Visste inte att du åt så mkt tabletter och ur den här kategorin.

Jag förstår verkligen varför du får såna problem när du tar Tramadol eftersom du äter dessa ihop. Min läkare sa nej till tramadol och antidepp ihop pga de svåra biverkningar enligt den läkaren. Hoppas du fått bra info av din läkare gällande det här. Jag tänkte ändå att en hel del av dina symptom skulle kunna vara biverkningar av tabletterna? Hoppas desss ändå mer hjälper än skäller dig i dina ursprungssjukdomar.

/mvh en som bara blev sämre av psykmediciner. Kram <3

2019-08-23 @ 18:27:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0