Nytt hjälpmedel till mig...

Tjo på er!
 
 Idag har jag fått hjälp att hämta ut mitt paket från apotea som innehåller ett hjälpmedel för att trycka ut tabletter ur kartor utan att skada sig! Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag skadat mig på medicinkartor med åren. Där jag har skurit mig på vassa kanter eller fått plasten intryckt precis under nageln. Nu får det vara slut på det.
 
Nu mera försöker jag till och med undvika få dem på kartor alls då det är extremt energikrävande att trycka ut en tablett i taget och ännu värre om det är riktigt små tabletter. Men ibland finns det inget annat alternativ och då är det bra att ha en tablettuttryckare i hjälpmedelslådan hemma. kramiz<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Emma

Jag har sällan stora problem med detta.
Har dospåsar med de flesta mediciner. Någon enstaka tex alvedon forte på karta i övrigt burk el i påsar o de går att både klippa upp o dra enl förslag. Står vilket vilka läkemedel o klockslag det ska tas. Grymt smidigt.

Kolla med läkarna o kolla om det går att fixa. Kan vara flera olika men en som fixat det o hämtas på apotek el nån enhet inom vården
Smidigt o enkelt o ett tips

Svar: Tack så jätte för tipset! aldrig tänkt på att det kanske går att få visa mediciner i dospåsar. Ska absolut kolla upp det nästa gång jag träffar min läkare. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-08-23 @ 21:41:32
URL: http://emmak74.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0