Övningar för höft & benen (del 1)

Hej på er!
 
Idag tänkte jag dela med mig en liten del av de övningar jag gör nästan varje kväll innan jag går och lägger mig. Dessa övningar fick jag av min sjukgymnast för lite mer än 2 årsen och jag har lyckats få in det i min kvällsrutin nu senaste året. Jag gör några av övningar för att starka musklarturen kring höfterna & några för att stretcha.
 
Varför göra övningar: Detta är ett av de billigaste & enklaste sättet att hålla igång kroppen. Sen kan man naturligtvis anpassa det efter sitt dagsmående om man som i mitt fall lider av någon sjukdom. Jag känner mig jätte stolt efteråt även om jag bara så gör 2 av övningarna. Vissa dagar är man självklart inte i skik för att träna och det är något man lär sig känna av allt efter som.
 
Hur börjar man:  Många enkla övningar känner man igen sen man gick i skolan och då är det bara sätta igång. Men är man OSÄKER på om man verkligen gör övningen rätt rekommenderar jag att man tar kontakt med en sjukgymnast som kan visa en. Jag brukar oftast vara i min säng eller på soffan när jag gör övningarna, då jag inte klarar av hårt underlag.
 
 
Har du några övningar du brukar göra? Tipa gärna dem har nedan<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Charlotte Uleskog

Lycka till och krya!

xoxo Charlotte

Svar: tack så mkt, kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2016-06-12 @ 10:52:28
URL: http://charlotteuleskog.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0