DAGS ATT ÖPPNA ÖGONEN!

JAG HAR FÅTT NOG!

 

Dennaförsta  artikeln neranför är 3 år gammal snart, men vårdskandalen fortsätter år efter år?! Och ingen förbättring sker? Hur jävla svårt är det att sätta sig in i patientens sjukdom och följa det riktlinjer som finns för den. Nej istället är det bättre att bolla runt dom tills någon nappar?! HALLÅ massor med Barn, ungdomar, vuxna och äldre drabbas och fortfarande blundar ni i vården?! SÅ DAGS ATT ÖPPNA ÖGONEN OCH INSE ATT SJUKDOMEN FINNS PÅ RIKTIGT!

Den senaste tiden är har även artiklar som "patienter med Kronisk trötthetssymtom är rädda för att röra sig" ploppat upp. DETTA GÄLLER INTE OSS ME/CFS! Så kom ihåg det alla där ute! Vi gör vårt bästa dagligen för att röra oss det lilla kroppen klarar av för att slippa krascha/kollapsa. Kramiz<3

 

Klicka på bilden för att komma till artikeln

"ME/CFS patienter är INTE rädda för aktivitet":

 
 
 
Klicka här och läs om vårdskandalen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Tess

Jag fick höra att jag är rädd för att röra på mig och rädd för smärta, bara för att jag planerar mina dagar så jag ska få ut mesta möjliga av dem trots att jag har fibro, ibs och migrän. Helt sjukt att när man faktiskt försöker leva och göra saker så ska det vridas runt och användas mot en.

Svar: Precis. Vi gör vårt bästa men folk i vården tror seriöst vi väljer detta liv med flit för att slippa röra oss. Det är sjukt. Kramiz fighter.<3
♥JèÑnIèY♥

2015-01-15 @ 20:06:37
URL: http://highlandertess.blogg.se
Tess

Svar: Ja, eftersom jag haft mina besvär länge så har en del sagt att jag är "fast i min sjukroll" och därför inte VILL bli bättre. För att jag vill "lata mig" och "få hjälp med allt". För det första så latar jag mig verkligen inte. Jag kämpar på med alla krafter jag har. För det andra får jag nästan ingen hjälp alls då jag är så envis att jag nästan aldrig ber om hjälp. Jag "skyller" inget på mina sjukdomar heller, men om jag mår dåligt så är det självklart jag inte orkar med sådant som normalfriska orkar. Varför skulle jag "skylla" något på mina sjukdomar när det är saker som jag verkligen VILL göra, men inte orkar...? De verkar inte kunna tänka sig in i hur det är alls.

2015-01-16 @ 00:48:10
URL: http://highlandertess.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0