Älskar att ta en kopp te...

Tjo!
 
Nu sitter jag här i soffan igen med min kopp te och ja det har verkligen blivit min grej att ta mig en kopp under tidig kväll gärna strax efter 18:00 ungefär. Det har liksom blivit en ny rutin att ta lite kvällsfika innan jag gör mig redo för kvällen/natten. Dock är det inte alltid jag hinner med min kopp te då jag vissa dagar varit iväg på ärende med pappa efter att han vaknat efter sitt nattpass och där med kommit hem för sent. Ni som känner mig väl vet att jag inte gillar att ligga efter i min tidplanering så då brukar jag få stryka min kopp te och bara ta något smörgås lite fort.
 
Men annars gillar jag att tända ett ljus, borra ner mig i soffan framför någon trevlig dokumentär samtidigt som jag dricker mitt favorit te som kallas "Höstglöd" som består av svart te med viol, tranbär och safflonblomma. Ett te som är väldigt mild i smaken. Det brukar ha en avkopplande effekt på mig och magen accepterar det förvånadsvärt bra så länge jag är hemma i min lägenhet. Jag försöker också att hitta ett grönt te som kan falla mig i smaken men än så länge inte hitta något som jag fastnat för. kramiz<3
 
 
 Puss & Kramiz
// Jenniey Love
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0