Vårdbesöket gick bra MEN...

Hej!
 
 Igår hade jag äntligen mitt årliga läkarbesök och det var verkligen på tiden med tanke på allt nytt som tillkommit sen förra året. Kan säga att jag var ganska nervös inför besöket men hade ju som vanligt med pappa som stöd. Men besöket gick bra men tiden flög iväg så vi han inte diskutera allt så ska få en ny tid om ett par veckor igen och kommer förhoppningvis ha mer regelbundna besök än bara en gång per år nu. Något jag påpekat i flera år att det inte är rimligt att man som multisjuk bara får ett läkarbesök per år för att sen bli lämnad i sticket resten av året utan återkomling hur det går med medicineringen och de. Så det kändes rätt skönt att höra att läkaren också tyckte det var lämpligare med tätare besök.
 
Däremot kom det fram en annan sak under besöket som fick både mig och pappa att tappa hakan en aning nämligen att någon inom vården misstänker ADD på mig. Vet dock inte från vem de kommit ifrån. Men lite besviken på att dem gått bakom ryggen på mig igen då jag tycker detta borde kommit upp tidigare i såfall. Chansen att jag skulle ha det är inte så stor även om dem misstänker det. För en så länge finns det inget som stämmer in på mig gällande den saken mer än koncetrationssvårigheterna, vilket jag får till följd av ME & Fibron. Till och med så mina närmsta reagera på det uttalandet då dem inte heller de tycker stämmer in på mig. Men, men vill dem göra sån utredning får dem la det så länge det sker på den ort jag bor i och är anpassad för mig så jag inte får allt för kraftigt PEM. kramiz<3
 
 
Puss & Kramiz
// Jenniey Love
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0