NEJ är ett NEEJ!!!!!!!!!!!!!

Godkväll på er alla söta<3

Både igår och idag har jag suttit och läste lite ur en PDF-fil (regelbok) om hur en närstående ska vara mot en som lider av ME/CFS. Många av de exempel som nämns i den stämmer faktiskt. Detta är ett av alla exempel som stämde in på hur jag tänker innan jag svarar ja eller nej.

"lite ur texten jag läste"
Ta ett nej för ett NEJ redan första gången och försök inte att övertala och truga eller tjata.
Redan innan han/ hon ha tackat nej till en frestande inbjudan från dej, har hon haft
diskussionen med sig själv.  "Det vore ju jättekul eller kanonbra, men orkar jag? Neej, jag
orkar inte … himla tråkigt, och han/hon som var så gullig och vill hjälpa mig eller muntra
upp mej. Han/hon kommer väl aldrig att fråga igen…kanske fixar jag det? Neej, det känns
fullständigt oöverstigligt, det går bara inte idag. Suck!"




Kommentarer
sofia

hallå =) jag måste få fråga, vad har du för sjukdom?

tycker du har en jätte fin blogg gärna nått jag fortsätter läsa =)

kram på dig

2012-02-12 @ 23:08:04
URL: http://dendabruden.bloggplatsen.se
Nadeen

fin blogg:)

2012-02-13 @ 12:19:30
URL: http://naaddeen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0