Jag är NATURLIGT smal

Vi går in i Strid!
 
Idag tog pappa sig tid att ringt till patientnämnden angående vårdcentralen, men han berätta även vårdens påhopp om min vikt. Jag ska försöka ringa dit nästa vecka och anmäla det ena och det andra, så det får ett slut någon gång. Jag är naturligt smal och JA, man kan vara det! Varje gång jag söker vård ska inte min vikt tas upp som jag vore anorektiker för det är jag inte! Detta påhopp är precis jävla kränkande som att någon i vården kallar en överviktig patient för "tjockis". Så nu är stiden påbörjad!  Kramiz<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Josse

Håller helt med dig, bara för att man är smal betyder det verkligen inte att man är anorektiker! Speciellt när det finns andra bakomliggande sjukdomar

2015-02-06 @ 19:18:19
Tess

Jag har varit med om samma. När jag skulle utredas för min värk så bestod ett helt läkarbesök (30 minuter) bara av att läkaren ställde frågor om min kost. Inget annat. Jag förstår att kosten måste inkluderas för att de ska få hela perspektivet, men hela perspektivet uteblir om det BARA handlar om kosten. Har läst "anorektiker??" i min journal som jag löst ut. Verkligen inte kul! När jag gick gymnasiet så satt skolans sköterska och kurator och spionerade på mig i matsalen för att se om jag åt något :-S Blir så arg! Kämpa på! Bra att du har stöttning!

Svar: Usch jaa det är precis så jag har haft/har det med vården. Skolsköterskan på gymnasiet tvinga in mig på barnpsyk för misstankar när jag var 16 år. Det är för jävligt att dem blir som små spioner efter en.
Mina föräldrar har gått igenom samma helvete i unga år. Min mamma var höggravid när hon vägde 43kg som 19 åring. Så det ligger ju helt klart i generna på mig.

massa styrke kramizar<3
♥JèÑnIèY♥

2015-02-07 @ 19:16:34
URL: http://highlandertess.blogg.se
Tess

Svar: Samma sak här. Min mamma var till och med smalare än mig. När jag var 25 år så testade jag mammas bröllopsklänning som hon haft på sig när hon gifte sig som 25-åring. Jag fick den nätt och jämnt på mig, men boleron gick absolut inte att få över mina armar. Det är oftast armarna läkarna och sköterskorna har reagerat på när det gäller mig, men mamma hade smalare. Tycker vårdpersonal borde fatta det där med gener.

Svar: Jaa, dem har ju trots allt gått linjer där man lär sig om sånt. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2015-02-08 @ 01:01:29
URL: http://highlandertess.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0