Skogen leverera...

Tjo på er!
 
Igår tog vi oss en kort skogpromenad här ute på ön för att se vad skogen hade att erbjuda förutom blåbär. Vi följde traktorspåren ner till "Spökskogen" som vi barn kalla den delen av skogen som barn. Till vår stora förvåning ser vi gula fält precis överallt där som visar sig vara kantareller. Kan säga det var tur vi tog med varsin påse för dem fylldes inom 20 minuter sen var det bara till att traska hem till dem som skulle rensa all svamp. 
 
Jag är inte super förtjust i kantareller mer än i sås, Så tror mycket lär gå till min mamma som älskar kantarellsmörgås till kvällsmat. Det fanns dock en sak med skogen som var mindre trevlig och det var alla envisa mygg som inte kunde låta oss vara. Bara jag fick över 25 bett och ca 15 av dem på ryggen. Tror inte jag haft så mycket bett samtidigt någonsin i mitt liv! Prickar som kliar överallt, men än så länge inga fästingar tack o lov. Kramiz
 
Nyplockade kantareller:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Elin

Wow så gott! Härligt att hitta så mycket svamp!

Svar: Åt några igår till middag när vi hade sås och dem var fantastisk goda. Ja det inte ofta man hittar så mycket svamp på samma ställe i skogen. Kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2019-07-25 @ 20:45:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0