inte elevernas fel!

Tjoo!!
Imorse när jag vakna kom mamma in till mig och berätta att min grundskola jag gick i kanske ska lägga ner högstadiet. Detta fick mig att få några funderingar som jag hoppas få svar på så småning om.

Tur åren där är klara men man undrar ju hur dom ska lösa de sen om beslutet tas, när dom ska slussa ut alla som skulle valt högstadiet i ryd... ska dom vara 50-60 pers i varje klass på andra skolorna i stan då eller? Snacka om att lägga över problemet på eleverna när det är lärarna som inte gör sitt JOBB!!!!
Dags att inse att alla elever är lika mycket värda oavsett om man är duktig eller dålig i ett ämne! Och inte som i mitt fall, då jag hade svårt för Engelskan och fick inte hjälp alls utan dom med bra betyg fick jätte mycket hjälp???!!! Är det var vi kalla rättvisa??? 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=4795149









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0