November<3

Tjoo!!

Har ju glömt lägga in en november dikt, så här kommer den!


Ännu ett November,
ännu ett år snart till ända.
Ett år av glädje, av sorg.
Ett år av funna vänner, ock förlorade.
Nu jag inget längre vet,
Mer än att mitt enda hopp är Jesus.
Han är den ende som i mitt inre ser,
som framtiden vet.
Vad är inne?
Vad är ute?
Ska jag ta åt vänster eller åt höger?
Ock från vilken vinkel ska jag se?
Nu ljuset dog.
Jag ska då försöka samla mod.
Mod att gå vidare,
att våga lägga allt i Jesu hand.
Mod att gå till hans famn...
KRAMIZ<3



Kommentarer
Joanna Sandell

Fin dikt!! Ta hand om dig! Tänker på dig! krama

2011-11-06 @ 16:46:02
URL: http://joizmeds.mittspejs.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0