Tietzes syndrom?!

Tjoo!

Tidigt i morse vakna jag av en enorm smärta från "revbenen kan"t. Det är inte första gången jag får denna smärtan och sist jag hade så ont fick jag på att det var Tietzes syndrom så troligen är det så nu med. Suck.. försöka att låta bli att anstränga mig för mycket nu, då smärtan kan förvärras då. Men jag ska ändå försöka ha roligt idag, då det är så härligt väder.  Önska mig lycka till........ Kramiz<3

Vad är Tietzes syndrom?
Tietzes syndrom är en sjukdom som orsakas av inflammation eller svullnad i revbensbrosken, den del av revbenen som ligger närmast bröstbenet. Revbenen utgår som bekant från ryggen, största delen av dessa är ben, men den sista delen, några centimeter lång, utgörs av brosk. Dessa broskdelar kan bli inflammerade och eller svullna.



Kommentarer
joanna

kramar om

2012-03-03 @ 11:51:02
URL: http://joizmeds.mittspejs.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0