Jag är TRÖTTER

Godkväll!
 
Tröttheten gör mitt liv till ett helvete just nu, orkar bara va vaken korta stunder innan kroppen behöver vila igen. Bara ett toa besök innebär 1-2 timmars vila/sömn, det är skrämmande. Jag känner mig seriöst som en 90 åring! Hoppas verkligen detta skov snart ger med sig, så jag kan återgå till mitt "Normala" liv. Dags att hoppa i sängs, kramiz<3
 
Kroppstatus: Smärtor i Höfter, rygg, nacke, amge. Muskelsvag, yrsel/vimsig, slem i halsen. SJUKT TRÖTT.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Matilda

Sa det bara pang en dag och du fick allt på en gång? Eller har sakta krupit på?
För varje år som går får jag ett nytt problem. Min fibro började med bara smärta i knä och rygg. Nu har jag sån värk i hela kroppen att jag inte ens kan röra mig i dom värsta tillfällen, migrän har kommit, doft känslighet har kommit, nya smärtor dyker upp, skygghet och ångest, gråt, utmattning, konstant trött, ja jag kan fortsätta länge. Men jag är bara rädd att det fortsätter och jag får inga svar av läkare. Tycker det är intressant att läsa din blogg iaf :)

Svar: Jag blev sjuk som 12 -13 åring men sen kom alla symtom smygande efter upprepade halsinfektioner. Jag har ju även ME/CFS. Men mina första Fibro symtom börja i knän, armbågar, nacke, rygg. Du kan läsa mer om hur allt starta här: http://prinsessanjenniey.blogg.se/category/livet-innan-sjukdomarna.html
//Kramiz<3 Jenniey L<3
♥JèÑnIèY♥

2013-06-27 @ 23:53:33
URL: http://Www.tiildaslife.blogg.se
Matilda

Jag är nästan 100% säker att jag både har ME/CFS och IBS utöver Fibromyalgi men mina läkare säger att dom inte jobbar med några diagnoser, utan bara med mig, så den enda hjälp jag får är att gå till en psykolog och prata varannan vecka :( han tycker att all min smärta och mina problem ska försvinna av att prata bort det. Men jag har vart där hur många gånger som helst nu men ändå får gråta mig till söms på kvällarna och vad jag än äter så får jag sådana fruktansvärda smärtor i magen, och det har inte blivit ett skit bättre av att "prata"

Svar: Ja tyvärr har många läkare dålig kunskap om sjukdomarna detta gör att många inte får någon diagnos i tid. Prata bort hjälper inte men där emot skull "smärtskola" som hålls på öppen rehab tillsammans med en arbetsterapeut och sjukgymnast. Där lär man sig grunderna till att kunna leva livet trots smärta. Dock vet jag inte vart du bor, men du bör kolla upp om du kan få komma till en sjukgymnast/arbetsterapeut. Ja IBS inte det roligaste att ha, jag själv brukar undvika kött och andra svårsmälta prudukter när jag är inne i IBS-period. Hoppas det snart blir bättre för dig gumman<3 Kämpa på! Du får gärna Mejla mig, så slipper alla se det vi skriver: [email protected]
//Kramiz<3 Jenniey L
♥JèÑnIèY♥

2013-06-29 @ 14:48:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0