Sömnig söndag

Natti!
 
Mamma har kommit in till mig flera gånger under dagen för att kolla till mig. Då jag vart sängliggades och enbart sovit idag. Jag är fortfarande svag i kroppen och hade velat ligga kvar i sängen, men var tvungen att gå upp för att få i mig lite näring. Något som låter rätt enkelt, men det är de inte när man är så trött att man inte orkar hålla i några bestick. Jag ska försöka hålla mig vaken nu en stund, så jag kan somna gott sen igen. kramiz<3
 
kroppstatus i övrigt: Nervsmärtor och brännande smärta i bröstkorgen. Illamående, muskelsvag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Person

Får jag fråga dig om du gjort kontroller för b12-vitaminer och bakterieinfektioner? T.ex. helicobacter pylori via gastroskopi.

Vilka värden har du på B12?

Svar: B12 får jag i injektionform en gång i veckan, så den är under kontroll. Dock har inte de andra gjorts trots att jag legat på att det bör göras. Kramiz
♥JèÑnIèY♥

2015-10-22 @ 13:07:08
Person

Jag led i flera år av i princip samma problem. De sa att jag var för ung för magsår (var i din ålder då). Mötte till slut en privat allmänläkare som hjälpte mig ur helvetet.
Jag hade två blödande magsår förmodligen orsakade av bakterieinfektionen i magen som jag gått runt med hur länge som helst.
Ge dig inte! Gör gastroskopi om du vill ha det för det låter ju sannolikt att besvären kommer från magen.
Jag kan inte garantera att det är det men värt att undersöka.

Jag hade B-12 nivåer på 201 som lägst men mådde inte bra förrän de låg på 450-500. Viktigt också att tänka på att deras riktlinjer är generella. Men människor är individer och en de kan behöva högre värden.

Varma hälsningar

Svar: Tack för råden, ska ta upp det med vården. Kramiz
♥JèÑnIèY♥

2015-10-22 @ 13:52:36
Person

Vill bara också påpeka att jag kanske inte har rätt svar här men jag känner att om nu det jag säger kan hjälpa dig lite så kanske det är värt det. Kanske har du olika besvär och kan man lösa ett av flera så är det mindre lidande för dig.

Mvh


2015-10-22 @ 14:01:02
Person

Det var så lite så :)

Kämpa på och önskar dig allt gott.

2015-10-22 @ 18:38:49
Person

Glömde säga att jag fick folsyra i kombination med B12. Något du möjligtvis också får?







Svar: Japp det har jag också. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2015-10-22 @ 18:46:49
Person

Ah, förstår! Tack för svaret.

Kram :)

2015-10-22 @ 19:10:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0