♥Double chocolate muffins♥

Hej på er!
 
Idag har jag tagit mig ork till att baka mina favortit muffins som heter "Double chocolate muffins". Dem är så otroligt goda att man knappt kan sluta äta. Jag misslyckades med första smeten pga ME-hjärna rörde ihop de lite så smeten blev inte som den skulle. Men sånt som händer ibland när man är trött. Jag delar med mig av receptet här nedanför. Ha nu en fortsatt fin helg alla ni där ute. kramiz<3
 
Ingredienser:
 
100g "laktosfritt" Smör eller margarin
2 Ägg
2½ dl Strösocker
1 tsk Vaniljsocker
1 krm Salt
4 msk Kakao
2 dl Vetemjöl
½ tsk Bakpulver
50g Ljus blockchoklad
50g Mörk blockchoklad
Florsocker (Garnering)
 
Enkla steg för steg:
  1. Sätt ugnen på 225 grader. Smält matfett och låt det svalna.
  2. Vispa ägg och socker pösigt. Använd gärna elvisp. Blanda vaniljsocker, salt, kakao, mjöl och bakpulver.
  3. Tillsätt mjölblandningen i äggvispet och rör sedan ner matfettet.
  4. Hacka de båda chokladsorterna grovt. Rör ner chokladen i smeten.
  5. Ställ muffinsformar på en plåt. Fyll dem till 3/4 med smet.
  6. Grädda bakverken i nedre delen av ugnen i ca 10 min. Låt dem svalna på galer.
  7.  Sikta ev. florsocker över muffinsen strax innan de ska serveras.
Blir ca 15-20st beroende storleken på muffinsformarna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Nicole Svensson

Åh så gott det ser ut! :) Kram!

Svar: Dem är så goda att de knappt går att sluta äta. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2016-04-02 @ 16:28:16
URL: http://shine.bloggplatsen.se
Tereza

Älska muffins! Såg att du även sökte bloggar att följa på forum. Delar med mig lite av allt möjligt så feel free att checka in den. Bortsett från de så älskar jag ditt kommentarsfält.

Svar: Tack,=) ska genast kolla in din blogg. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2016-04-04 @ 16:20:31
URL: http://tereza.blo.gg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0