4:e ljus är nu tänt...

Fyra Ljus i Advent

 

Adventsljusen tänder vi ett efter ett:

en brinnande bön för sanning och rätt.

 

Det första ska lysa i mig, djupt härinne

bevara mitt hjärta och värma mitt sinne.

 

Det andra ska lysa för alla jag känner

att alla får plats och kan leva som vänner.

 

Det tredje ska lysa för alla som lider

som kämpar och drömmer om lyckliga tider.

 

Det fjärde ska lysa för marken och skogen

för luften och för havet och vår framtid på jorden.

 

// Margareta Melin

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Heiduskaja

Hej! Du har varit med och tävlart i veckans blogg på min blogg, nu är det så att jag inte utsett vinnaren än och återuppstartar veckans blogg tävlingen du kommenterat på; dvs du kmr vara med i tävlingen fortfarande fast denna gången är det lite speciellt.

Den bloggen som vinner blir Årets Julblogg :D

2016-12-18 @ 22:25:41
URL: http://www.heiduskaja.blogg.se/
Nilla

💖💖💖

2016-12-18 @ 23:01:43
URL: http://mittlivmedme.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0