Berörande serie & filmtips<3

Hej på er!
 
Jag tänkte idag passa på att lägga upp ett inlägg där jag betygsätter en serie och en film som ligger mig varmt om hjärtat. Jag älskar att se animerat/tecknat när jag är febrig eller sängliggades. Då det får en att varva ner och koppla bort allt jobbigt för en stund. Dessa två berörde mig djupt och gav mig en ny syn på mitt egna liv som inte alltid är så lätt. kramiz<3
 
Heidi (finns just nu på svtplay): Den föräldralösa flickan Heidi skickas till sin farfar i bergen då moster Dete som tidigare tagit hand om flickan fått ett nytt jobb i Frankfurt. I sitt nya hem i berget möter Heidi nya vänner och får uppleva mängder med äventyr som kommer starka hennes självkänsla och vänskap.
 
Mitt betyg:
 
 
 
Den gode dinosaurien (Finns på Viaplay & som dvd): Den unga Dinosaurien Arlo som är extremt lättskrämd träffar på en mänsklig kompis och tillsammans kommer dem vandra genom urtiderslandskap. Men vägen är inte alltid enkel utan dem stöttar på stora utmingar som kommer kräva både mod och listighet.
 
Mitt betyg:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0