Tips jag använder när jag pusslar....

Hej på er!
 
Jag är fortfarande upprörd och orolig över allt det här strulet med vården, men igår bestämde jag mig för att försöka orka göra något jag gillar. Så igår tog jag fram ett pussel på 150 bitar där man inte får någon bild över motivit utan får använda fantasin och blicken för att få ihop pusslet. Detta var ingen utmaning för lilla mig för oftast när jag pusslar använder jag inte bilden man får med utan jag går efter min egna pussellista. Pussel är både rogivande och kul, så kommer försöka köpa ett större nästa gång jag är i affären. Vad har ni för favorit motiv på pussel?? Mitt är nog fantasivärldar och naturbilder. Kramiz<3
 
Tips att använda sig av när man lägger pussel:
  1. Börja alltid med kantbitarna, då vet du hur stort pusslet kommer vara.
  2. Sedan går du efter en färgton på någon detalj som det finns mycket av, tex himlenblå, grönt gräs, djur m,m...
  3. Därefter fortsätter du att gå efter färgton på dem lite mindre detaljerna fram tills pusslet är klart.
 
Allt man får veta är att man pusslar det den lilla pojken ser:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0