♥Systertag♥

1. Presentera din syster och beskriv henne med tre ord.
 
Svar: Min stora syster heter Jozefphina och är 3 år äldre än mig så hon fyller 29 i år. Hon är gift sen 10 år tillbaka och har 6 knattar mellan 1-9 år gamla och en bonus son. Hon är otroligt Kärleksfull, rolig och vacker.
 
 
2. Vad är det bästa med din syster?
 
Svar: Hon är så otroligt kärleksfull och kan lätt få en till skratt. Behöver jag prata ut finns hon alltid där för att trösta och stötta. Städgalen, vilket gör att det alltid är välstädat och fint när man kommer även om barnen leker överallt.
 
 
3. Vad är det sämsta med din syster?
 
Svar: Hon har riktigt dåligt tålamod och kort stubin framförallt för saker som inte går som hon vill.
 
 
4. Hur var er relation när ni var små och hur är den idag?
 
Svar: Oj, den var fruktansvärd när vi var små. Vi kom oftast inte överens för femöre och det gjorde att vår relation blev riktigt dålig mot slutet. Men samma dag som hon flytta hemifrån förändrades den och med tiden har vi funnit varandra till där vi är idag. Vår relation idag är något jag är enormt tacksam för. Jag hade inte orkat kämpa så hårt för livet utan henne vid min sida.
 
 
5. Är det någon egenskap som din syster har som du också önskar du att du också hade?
 
Svar: Ta tag i saker direkt istället för att skjuta det framför mig. Får hon för sig nått som att studera eller klippa gräset så ska det göras med en gång.  Det är en egenskap jag verkligen skulle vilja ha.
 
 
 
6. Vad brukar ni göra när ni umgås tillsammans?
 
Svar: När vi ses brukar vi mest prata om allt mellan himmel och jord, se film eller spela spel tillsammans. För det mesta lugna aktiviteter.
 
 
7. På vilket sätt kan man se att ni är systrar och på vilket sätt kan man tro att ni inte är syskon?
 
Svar: Vi är rätt lika i ansiktet och i kroppsformen. Något som förvirrat många sen vi var små är våra lika röster. Jag har vi flera tillfällen skojat med hennes man och även andra nära. 
 
För er som någon gång försökt nå mig men kommit fram till min telefonsvarare. Kan jag nu avslöja att det INTE är jag som talat in den. Det har min älskade syster gjort.
 
 
8. Brukar ni låna varandras kläder, smink, skor etcetera?
 
Svar: Inte så mycket längre faktiskt däremot brukar jag ge bort saker till henne som jag inte längre har användning för eller som jag köpt på mig men fortfarande inte öppnat.
 
 
9. Vad skulle du vilja uppleva tillsammans med din syster?
 
Svar: Jag har ju fått se henne gifta sig och få barn. Så det enda som finns kvar skulle vara att få ta med min älskade syster på en weekend för att spa eller något annat kul.
 
 
10. En bild på dig och din syster som betyder extra mycket för dig?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jozzan

Åh blir tårögd så fint älskade lilla syster 😘💖

Svar: Världens underbaraste stora syster💖💖
♥JèÑnIèY♥

2018-08-01 @ 13:40:36
URL: http://mammajozefphina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0