Jullista 2018

1. Vilken doft påminner dig om julen mest?  

Svar: Peppakakor, granbarr är de doftar som verkligen påminner mig om Julen.

 

2. Vad är det bästa på julbordet?

Svar: Revbensspjäll, julskinka och rödbetssallad.

 

3. Vad dricker du helst till julmaten?

Svar: Coca Cola då jag avskyr julmust.

 

4. Pyntar du helst med Tomtar, Änglar eller Renar?

Svar: Hela mitt rum är pyntat med Änglar året runt. Då det blivit en viktigt märke sen morfar gick bort.

 

5. Vad önskar du dig i julklapp?

Svar: Jag önska mig en dataryggsäck som även ska fungera som medicinväska vid resa. Detta paket fick jag dock öppna i förväg då den kartongen som den kom i var enorm för att gömmas. Men all värme och kärlek räcker gott och väl som julklapp till mig.

 

6. En jultradition som aldrig får brytas?

Svar: Det är nog att se ”Kan du vissla Johanna?” efter kalle anka. Denna film var en av min morfars favoriter. Så sen han gick bort har denna film haft en speciell plats i vårat hjärta.

 

7. Det bästa med julen?

Svar: All värme och kärlek från dem man älskar och även om vi fira jul på olika håll så ringer vi alltid varann och önskar God Jul. Bara få andas ut efter all stress innan.

 

8. Hur ska du fira jul i år?

Svar: Planen var att fira hos Mormor i år. Men jag och min familj väljer istället att fira här hemma tillsammans med min extra lillasyster. Vi har inte jul pyntat så det är inte mycket till julstämning här. Men det gör inget! Vi har bara tänk ha en mysig dag med sällskapsspel, filmmys och god mat. Det kommer bli en lite annorlunda jul i år helt enkelt.

 
❤GOD JUL PÅ ER!❤





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0