Ny mellis favorit...

Hej!
 
Jag mår långt ifrån bra och min aptit är i botten de flesta dagar. Trots det har jag nu lyckats hitta en ny mellis favorit nämligen havreäpplekaka med vaniljsås. När mamma gör själva havregrynäpplekakan använder hon inga speciella mått utan tar lite allt efter som och smakar av. Men jag tänkte ändå att jag kan skriva ett recept jag hitta på köket.se här. Vi brukar även köpa laktosfri vaniljsås då vi oftast gör äpplekaka spontant och därmed inte alltid har tiden att göra egen vaniljsås. kramiz<3
 
Du behöver:
  • 6 äpplen, skalade och skivade
  • 0,5 dl strösocker
  • 2 tsk kanel
 
Smet:
  • 100 g smör, mjukt
  • 1 dl strösocker
  • 3 dl havregryn
 
Gör så här:
  1.  Värm ugnen till 220 grader. Lägg äpplena i ungsform och strö kanel & socker.
  2. Gör en smet av smör, socker och havregryn.
  3. Bred smeten över äpplena. Grädda ca 30 minuter eller tills ytan fått en fin färg.
 Bild lånad från ica.se
Då jag precis slukat i mig min sista bit äpplekaka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0