Påskplaner....

Glad Påsk fina ni!
 
Vi har inte tänkt fira Påsk speciellt mycket och har egentlige inte gjort det sen jag och mina syskon var små. Men vi brukar försöka hitta på något med barnet vi har uppe under lovet. Denna gång ser det ut att bli ett besök på bondgården som ligger inte alls långt ifrån där vi bor här i stan. Dem ska ha lite påskäggjakt för barnen och tänkte det är perfekt aktivitet för pojken som har spring i benen.
 
Denna bongård är ett ställe jag själv spendera många av mina skollov på framförallt sommarlovet som barn. Då gick jag och mina syskon på dagkolla där (vi var där från morgon till eftermiddagen). Vi tog bland annat hand om djuren, lekte och bada. Trots att vi hade ledare så kände man sig fri på något sätt. Tror dock inte dem har haft det kollot på många år nu. Lite synd faktiskt! kramiz<3
 
Får se hur mycket jag orkar med
för jag mår inte alls bra i kroppen. Men mina föräldrar och min
extra lilla syster kommer nog få hans dag bli magisk ändå.
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Maria

Att vara ute på landet på en bondgård tror jag är så bra för barn, de lärs sig så mycket och vart maten kommer ifrån mm.
Jag kollade på årets farmen och där var det en som blev förvånad över att potatisen växte under marken haha.
Jag har själv spenderat hela mina sommarlov hos mormor och morfar på deras lantgård med utedass och får och långt från alla bekvämligheter som har i stan. Skulle man duscha fick man ta en hink med vatten och gå ut. Men det är bara fina minnen :)

Svar: Det fantastiska med denna bondgård är att den ligger strax utanför centrum men ändå får man inte den känslan när man är där. Med åren har det även byggs höghus och förskola intill. Men då gården ligger i en grop tänker man inte på hur nära man faktiskt är centrum. Ja, jag tycker det är bra för barnen att få komma till landet för att få lära sig om djur och få springa fritt. Få in lugnet och friheten som blir av att vara på landet. Vi har ju sommarhus på en ö där min farmor växte upp. Jag ser nog det huset mer som mitt hem än här i stan just pga. lugnet och tryggheten som finns där. Fina minnen är sådana man ser tillbaka på ofta. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-04-20 @ 21:34:33
URL: http://iamiamarias.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0