♥Veckans Hiss & Diss♥ V.17

Hej på er!
 
Då har ännu en vecka gått och denna har vart allt annat än en smidig vecka. Kroppen har vart extremt utslagen och smärtorna har vart på en 7-8 på smärtskala dygnet runt. Men jag har tappert kämpat mig igenom veckan dag efter dag. Jag har visserligen knappt kommit ut i det vackra vädret, vilket såklart känns surt. Samtidigt är jag stolt över att jag denna veckan lyckats lyssna på kroppen och bara vilat mig. Nu får vi hoppas på en lite lättare vecka där jag också klarar ta mig ut mer. kramiz<3
 
Hur har er vecka varit?
 
 
  
Tummen Upp: Investerat i en luftfuktare som redan
efter ett par nätter gjort att jag slutat vara torr i både näsa och hals.
 
 
 
 
Tummen Ner: Min kropp har inte vart på topp alls denna veckan.
Jag har i omgångar haft svårt att svälja och kräktes av minsta lilla pga
känsliga kräkreflexer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Maria

Tuff vecka! Du har ju Tramadol att ta vid svår smärta men det känns ofta som du skriver att de ändå inte typ hjälper helt ändå? Du har ju haft så ont diagnet runt nu skriver du. Har du funderat på vrf? Det sägs ju att opiater hjälper dåligt vid fibromyalgi bl.a. Hur du/din läkare tänkt något kring de här? Har du testat något annat? Mvh en som också är sjuk.

Svar: Japp vart en extrem tuff vecka. Jag är aldrig helt smärtfri inte ens med hjälp av smärtstillande. Tramadol LINDRAR/DÄMPAR mina nervsmärtor pga ME:en men tyvärr ger den också svåra biverkningar som gör att jag inte kan ta den alla gånger.


Fibromyalgin har jag under kontroll så länge jag inte överanstränger mig just nu. Jag har testat allt möjligt under mina 15 år som sjuk och tyvärr finns det inte mycket som lindrar utan biverkningar i mitt fall. Därför har jag och min läkare valt att vara försiktiga med att lägga till eller byta ut mediciner.kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-04-28 @ 13:37:45
Maria

Tack för ditt svar! Hur vet man vilka smärtor som kommer från vilken sjukdom? Lixom är typ smärtorna olika? Nyfiken. Väldigt tråkigt att du aldrig får vara helt smärtfri heller. Visste jag inte. Det måste va jättetufft. Så länge också. :( <3

Svar: För mig har jag lärt känna min kropp väl med åren som sjuk. I mitt fall strålar nervsmärtor och ger känselnedsättning och är svåra att få kontroll över. Medans muskelsmärtor gör ont på en och samma punkt och går oftast hantera. Lätt massage, kyla/värme beroende på vart smärtan sitter brukar lindra. Jag har ju mycket ortroser som jag använder när jag har problem med lederna vilket är främst när vädret är svajigt/kallt.
kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-04-28 @ 19:26:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0