Lyckat beslut...

Hej på er!
 
Efter mycket tvekan tog jag valet att ta starkare smärtstillande igår trots biverkningarna och jag är så glad över det beslutet. För redan efter en timme börja medicinen verka och smärtorna gick från en 9a till en 6a på smärtskakan. Dessutom kunde jag äntligen röra mig hyfsat utan att skrika av smärta. Det blev en lugn dag i sängen varierad med en sväng i trädgården för att få lite frisk luft. 
 
Åh, min älskade pappa lyckades fixa en super fin ny trappa till mig igår som förhoppningsvis också lär hålla i ca 15-20år som den gamla gjorde. Jag är super nöjd med den nya även om vi behöver höja en av plattorna som sjunkit ner lite med åren. Vi får försöka fixa sand och grus för att justera den och alla andra plattor på tomten till nästa vår.
 
Idag mår jag än så länge okej även om jag fortfarande mår lite illa sen igår. Idag kommer dessutom min mormor hit ut för att besöka oss här ute på ön. Vilket känns super roligt och om kroppen tillåter kanske vi även åker till slottet för den årliga turen inne på slottet senare i eftermiddag. Men innan dess blir det grillat och familjemys. Kramiz
 
Min ingång med min nya trappa: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Elin

Hej igen! Finns det någon gång din smärta kommer ner till 0? Jag kan gå från 6-9a till 0 med hjälp av Citodon (typ samma nivå på smärtstillande du har) när jag har mina smärtor i kroppen. Blir typ ledsen att du inte får ner smärtan mer än så eftersom jag själv vet hur jobbigt det är att ha så ont, men och andra sidan verkar du ändå vara glad över det eftersom du ändå blir funktionell igen. Hur känner du? Hur länge har du ätit dina Tramadol btw? Kram

Svar: Lägsta jag har kommit på smärtskalan är nog 4 sen jag blev sjuk. Tramadol tar ju inte all smärta men den lindrar så pass att jag i alla fall kan fungera utan att grimasera/skrika av smärta. Huvudmålet är att ta ner smärtan så pass att jag i alla fall kan klara det vardagliga som att gå på toa och äta. Haft Tramadol till och från sen jag fick diagnoserna, i början var det dagligen men nu sen flera år tillbaka tas den bara vid behov. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-08-01 @ 17:42:47
Maria

Jag äter smärtstillande varje dag. Jag vet att det inte är bra men för mig hjälper det inte alls att ta vid behov när smärtan är stark, det funkar bättre att hålla nere smärtan hela tiden och det gör också att jag kan äta en relativt låg dos och har inga biverkningar tack och lov. Men så skönt för dig att det hjälpte dig och att smärtan blev bättre, men en 6:a är ju fortfarande ganska högt på skalan tycker jag. Kram <3

Svar: Jag tar bara smärtstillande till natten dagligen för att ha en chans till att få lite sömn. Men på dagarna försöker jag undvika det och bara ta när det är som värst för annars blir jag som en zombie (helt utslagen/matt till följd av biverkningar). Sen får man inte glömma att Tramadol som jag tar vid värsta topparna är beroendeframkallande. Så man får ju vara lite försiktig med den.
Åh, vad skönt att du klarar dig på lågdos och inte har några biverkningar. Ja, en 6 är rätt mycket och det försvårar vardagssysslorna rätt mycket. Men som tur har jag folk i min närhet som hjälper mig om dagarna och stöttar mig när kroppen "strejkar"/bråkar. Kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-08-02 @ 08:58:32
URL: http://iamiamarias.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0