Dags att förbereda sig...

Hej på er!
 
Senaste nätterna har verkligen vart en utmaning att ta sig igenom. Mycket funderingar och så en hel del mardrömmar som nästan alltid dyker upp en vecka innan mensen kommer. Sen får vi inte glömma alla smärtor som ökar innan eländet. Det enda som känns okej är att jag nu mera vet exakt när den dyker upp. 
 
Idag är det dags att börja förbereda allt inför mensen så det är klart i god tid. Därefter kan jag bara ta allt som det kommer och framförallt vila mig så mycket det bara går. Och som det ser ut nu kommer jag även stanna hos syrran längre än vad som var tänkt från början. Kramiz
 
 
 
 
Puss & Kramiz
// Jenniey Love
 


Kommentarer
Maria

Har du fått någon utredning och diagnos pga din mensvärk? Låter lite som endometrios. (Jag har det själv). Men finns nåt som kallas Adenomyos också, typ en mer lokal endometrios. Så finns det ”dysmenorré” också. Kram

Svar: Jodå jag tillhör gynmottagningen sen många år tillbaka. Jag lider av sekundär Dysmenorré efter dem uteslutit endrometrios efter en titthållsoperation 2013. Nu går jag på p-piller som lindrat en hel del men inte fått bukt på smärtorna helt än. Kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2019-05-04 @ 17:49:06
Maria

Oj jag förstår. Starkt att ha gjort tillhållsoperationen ändå med din ME och Fibro. Skönt att det ”bara” blev dysmenorré oxå. Vid endo kan man ju ha mensvärk typ.. hela tiden, utan vid mens också. vid långa skov och så. (Har själv det) Så det kunde ju vart värre för dig å är positivt i sig! Men det är ju jobbigt ändå såklart med svår mensvärk pga din svaga kropp tänker ja. <3

Svar: Ja, operationen och framförallt dagarna efter var en skräck. Men tacksam över att den gjordes efter år i helvete där jag mådde dåligt konstant av mensen. Kroppen fick aldrig återhämta sig innan det var dags igen. Nu får den ca ca 2 veckors vila iallafall innan allt börjat igen.

Riktigt dåligt att kunskapen om mensstrationsbesvär är kass och att många där ute lider i tystnad för dem inte tas på allvar inom vården. Kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2019-05-05 @ 01:40:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0