Nytt vårdförsök...

Godmorgon fina ni!
 
När ni läser detta är jag på väg till sjukhuset för att äntligen bli undersökt efter veckor av hosta och "anfall". Jag vågar inte riktigt hoppas på att de kan hjälpa mig finna svar.  Men det var i alla fall en favorit sköterska som svara när man ringde, vilket var en otrolig lättnad.
 
Att söka vård är verkligen inte så lätt som man kan tro alla gånger. Framförallt när man oftast inte blir tagen på allvar. Nu får vi hålla tummarna att detta besök blir bättre än sist. Kramiz
 
 
 
Puss & Kramiz
// Jenniey Love
  
 


Kommentarer
sara

lycka till & hoppas du får reda på vad felet är . trevlig dag <3 . kram

Svar: Tack fina du! Besöket gick bra och jag fick en del svar. Kramiz💖💖
♥JèÑnIèY♥

2019-09-16 @ 14:29:49
URL: http://www.nouw.com/saramadelene
Elin

Tror inte du svarade senast på min tidigare kommentar ang. din medicinering som jag också haft. Vore de bra att ta upp att de t.om. står i FASS att antidepp + neuroleptika + tramadol kan ge svåra biverkningar så som svåra skakningar och tufft med andningen. Av egen erfarenhet kan läkare missa att en del symptom faktiskt är biverkningar och bara är så fokuserade på symptomen i sig. Måste du t.ex. äta alla dessa med tanke på att du ändå inte får ner smärtan knappt alls? Berätta gärna hur det gick och vad ni kom fram till. Såhär dåligt ska du inte behöva må, oavsett orsak. Kram

Svar: Gått på båda samtidigt i flera år utan biverkningar alls. Nu har jag under senaste månaden inte använt tramadol alls ändå haft skakningar och anfall, till och med värre. Vi har försökt att ta bort mediciner men blir bara sämre av det. Så vet inte vart du vill komma med dessa frågor? Liksom vart sjuk i 15 år. Mina senaste läkare har otroligt bra koll på hela min sjukdomsbild och medicinering. Kommer inte gå in på några detaljer om besöket mer än att de har hittat tecken på att kroppen kämpar mot någon form av infektion/inflammation. Kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2019-09-16 @ 14:34:04
Becka Lindhe

Men fy vad tråkigt, jag hoppas verkligen du får hjälp och någon medicin som kanske hjälper dig framåt!!!! Massa styrkekramar <3

Svar: Tack!<3 Gick rätt bra igår på läkarbesöket. Nu inväntar jag bara alla provsvar. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-09-16 @ 21:12:51
URL: http://misslindhe.se
Elin

Jag frågade bara i all välmening. Jag trodde själv att jag hade bl.a. ME bara pga biverkningar av medicinerna men det är ju jätteskönt att ni uteslutit det. Jag hade inte frågat igen om du svarat sist såklart. :) Jag menade ofc inte att alla dina symtom beror på läkemedelsbiverkningar (känns som de va de du antydde att jag menade), men att man kan bli mkt sämre pga detta. Jag blev det i mina ursprungligs-sjukdomar - och min läkare missade detta i 5 hela år.

Att jag frågar och kommer med andra synsätt är pga jag drabbats hårt av att man skyllde alla mina besvär på ME och fibro-diagnosen. Blev aldrig tagen på allvar under flera år trots att jag fick nya symptom. Du har skrivit sen jag började följa dig att du väldigt sällan blir tagen på allvar och får någon hjälp för dina nya svåra besvär. Det känns så hemskt att det ska vara så, har ju varit där själv.

Svar: Vad då ME pga biverkningar? vart har du fått det ifrån?????????? Jo, jag förstår att du inte mena något illa. Men blir ändå lite irriterad. Jag har redan svarat om det ändå kan du inte släppa det!
Visst, läkaren har haft fel men det var då jag anmälde min tidigare Vc för ca 5-6 årsen och byte. Sen dess har medicineringen sköts så mycket bättre.

Jag delar med mig av väldigt mycket, men vissa saker väljer jag att hålla utanför bloggen.

kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-09-17 @ 02:18:19
Elin

Du har dock antagligen hunnit bli mer urätt än mig på dina 15 år, men att ha varit sjuk länge är tyvärr ingen garanti för att man hittat bra läkare. Mina nya diagnoser tar i snitt 10 år vardera att få (tyvärr). Men det är jättebra att du känner att du har en läkare du känner har koll och de funkar bra med!

Eftersom du inte skriver ut allt heller så är de såklart jättesvårt att få en rättvis bild av hur de går för dig, hur du mår osv. Sett i kommentarerna att fler frågar om detaljer. Du delar med dig av vad du vill och inte såklart och jag hoppas det blir bättre för dig! Kram

2019-09-17 @ 02:20:21
Amanda

Men fy för att inte bli tagen på alvar inom vården klart man ska bli det fina du

Svar: Man får verkligen stå på sig. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-09-17 @ 05:25:11
Eva

Jag vet av egen erfarenhet hur det kan vara. Hoppas du får den hjälp du behöver!

Svar: Tack! Besöket gick rätt bra som tur var. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-09-17 @ 08:40:41
URL: http://nouw.com/evsing
sandifighter

Har man redan kroniska sjukdomar så skylls allt på dessa ❤
Hoppas det löser sig för dig. I dag har jag en kass dag, är trött, sliten och allmänt risig. I går tränade jag, vid varje nystart mår jag lite sämre, så trött på det 😒 Det blir bättre om jag tar det lugnt i början och sen ser till att hålla i gång ❤

Svar: Ja lite så är det tyvärr. sist jag var där lyssna dem inte ens på lungorna eller tog några prover.
Usch då, hoppas du snart mår bättre igen. Ja man behöver nog ta det lite försiktigt i början . kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-09-17 @ 13:44:06
URL: http://www.sandifighter.se
Elin

Men vänta va??? Nu misstolkar du helt. Jag skrev att JAG hade fått ME-symptom p.g.a. biverkningarna från att man blandade de mediciner du äter. Fick ändå diagnosen ME och är ledsen för den tid jag slösat på den diagnosen.

Vet inte varför du blir irriterad? Jag försökte helt ärligt hitta ditt gamla inlägg men såg det tyvärr inte. Jag skrev det i min första kommentar "Vet inte om du svarat", ändå anklagar du mig för att "ändå inte kunna släppa det" XD. Läste du vad jag skrev ens? Jag är ledsen att jag inte letade mer och behövde göra dig upprörd över att jag frågade igen.

Läste du alls de jag skrev om hur dåligt behandlad jag blivit med dessa diagnoser? Man har struntat i att ta prover och missat saker i mitt fall. Du skrev ju själv nu att du också varit hårt drabbad och behövt anmäla en läkare.

Har känts via din blogg som du verkar ha hamnat i det facket också. Att vi skyller allt på vår ME/Fibro. Nyligen var de ju någon läkare som inte tog ordentliga prove och det gör mig ledsen och orolig för din skull eftersom jag vet själv hur jobbigt det är. Så skrev det bara i all välmening.

Men har du en bra läkare som tar dig seriöst och som du kan ha en bra dialog med så är det jättebra. Men eftersom du skrivit så många ggr nu på senaste tiden att du inte fått hjälp osv. så känns de ju inge bra att höra det. :/ Det vara bara det.

Svar: Förlåt att du fått vänta på svar, men vart ett par tuffa veckor för mig. Du glömde nog ett och annat ord i kommentaren som gjorde att svaret blev något helt annat. Men, men.... Jag hade mina symtom redan innan jag börja med medicinerna. Jag gick inte på sådana mediciner förrän jag fick min ME & Fibromyalgi diagnos alltså.
Ja tyvärr blir vi kronisk sjuka olika bemöt inom vården. Vissa får strida hårt för att bli trodda, det fick jag göra i 7 år, sedan diagnoserna sattes har det inte vart problem att bli trodd så utan snarare att hitta en läkare som är tillräckligt kunnig för att kunna hjälpa en. Ja, den anmälda läkaren gjorde fel i medicin nedtrappning (h*n gjorde det alldeles för fort, vilket kan vara farligt, men som tur hade jag huvud på skaft och insåg det själv.

Det var en sköterska som inte gjorde rätt första bedömning när jag sökte vård de första gångerna nu, något h*n i efterhand bett om ursäkt för. När jag väl kom intill en läkare så fick jag börja utredas och tanken var att jag skulle lämnat nya prover till den läkaren då dem tidigare var avvikande. Men det hela sluta med akuten istället och där startades en utredning av mina blodvärden omedelbart. Nu inväntar jag provsvar på blododlingen och benmärgsprovet.

Många kramiz<3

♥JèÑnIèY♥

2019-09-18 @ 14:23:22
Elin

Menade inte att VI patienter skyller allt på ME/Fibro utan att vården gör det och anstränger sig inte för att försöka hjälpa oss via nya symptom. Skrev lite tokigt.*

2019-09-18 @ 14:25:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0