Denna dag kan bli både tuff och bra...

Tjo på er!
 
Inatt har jag äntligen fått ihop mina 8 timmars sömn igen. Så himla skönt för kroppen för någon gång under dagen idag kommer ju mensen. Då behöver kroppen vara så stark den bara kan för att klara dagarna. Solen är dessutom framme och det ger mig lite extra pepp och även mindre smärtor i lederna.
 
Hur denna dag kommer bli vet jag inte än men antagligen blir det mycket vila och en hel del barngos nu när jag är hos min älskade syster. Jag kommer troligen inte kunna anstränga mig så mycket idag då de första dygnet under mensen brukar vara kämpigt med svår yrsel och huvudvärk. Kramiz
 
Vad har ni för planer idag?
 
 
 
 
 
Puss & Kramiz
// Jenniey Love
 
 
 


Kommentarer
Lilja

Mensvärk är verkligen det värsta!! Får du inga starkare smärttabletter utskrivet? Nu har jag dock endometrios och äter de dagligen men att blöda lixom vanlig mens också utan mina Oxynorm skulle jag aldrig klara. Har du nån bra kontakt med nån gynläkare om de här? Kramkram

Svar: Nja jag tycker nervsmärtorna är svårare att lindra. Ja men starkare smärtstillande ger också biverkningar som kan ställa till det. Jag brukar därför föröka undvika använda det. Jadå har en fantastisk gynläkare sen några år tillbaka. Mensvärken har vi fått kontroll på men de övriga symtomen som kommer i samband med mensen har varit svårare att lindra. Usch då Endo är verkligen inte lätt så förstår att det krävs lite starkare. Många kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2020-06-04 @ 13:07:49
sandra (sandifighter)

Här blev det också bra sömn. Kroppen måste ha varit helt utmattad. Drömde om att mjölken var slut till kaffet haha. Jag låg länge i morse också och drog mig. Jätteskönt, men så är jag supertrött igen. Jag känner att det var tur jag sa upp mig på jobbet, vilar mig hur ofta som helst. Mest bara med youtube, men kroppen behöver den där avslappningen mellan allt bloggande och sökande efter info om bloggande osv. Hoppas du har en bra dag.

Svar: Så skönt med en bra sömn. Drömmer du ofta konstiga drömmar när du sover bra? Det gör jag. Helt skumma saker som ger en gott skratt sen när man vaknar. Låter jätte bra att du passar på att ta hand om kropp lite extra. Det behövs emellanåt. Hoppas du får en super trevlig helg och inte allt för mkt regn. Kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2020-06-04 @ 16:11:12
URL: http://https://sandifighter.se
Lilja

Gu vad skönt att höra att själva mensvärken är mindre nu så du klarar dig utan starka smärtisar. Vet inte hur nervsmärtor känns men har hört att det är sjukt jobbigt då de ska vara väldigt svårbehandlat. Typ inge tabletter som hjälper och så. Du är stark som klarar de! Kram

Svar: Ja det känns rätt skönt att ha en sak under kontroll även om kroppen strular en hel del åndå. det stämmer att det är svårt att få kontroll på nervsmärtor. Min läkare jag hade för att par år sen sa om det börjar komma ju tidigare man försöker sätter in smärtlindring desto mindre är chansen att de ökar. Det är något jag bär med mig sen dess. Många kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2020-06-16 @ 20:15:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0