Medtagen efter anfallet igår...

Tjo!
 
Igår kväll fick jag tyvärr ett litet "anfall" där vilopulsen öka och så även smärtorna. Jag hann som tur var stoppa för att undvika få de kraftiga kramperna/skakningarna. Men det var riktigt nära att även det skulle komma.
 
Idag känner jag mig lite medtagen och extremt sömnig/matt som jag nästan alltid blir efter ett anfall. Så det kommer få bli en hel del säng/soffläge idag och undvika anstränga mig så mkt det går. Kramiz
 
 
Vädret var magiskt igår på dagen:
 
 
Puss & Kramiz
// Jenniey Love
 
 


Kommentarer
Lilja

Har någon kunnat fastställa vad skakningarna är? Lider själv av såna anfall du beskriver och googlar som en galning men hittar typ ingen förklaring eller lösning. För mig kommer de i skov. Ibland varje dag en period och sen inte alls. Hur kan du stoppa anfallen?? :( Behöver verkligen tips. Kram

Svar: Får anfall av skakningar när jag överansträngt mig alldeles för mycket. Så det är nog ME relaterat och en varning på att jag gjort mer än vad kroppen klarar och framförallt i skov. Jag brukar ta Alvedon för smärtorna som oftast kommer samtidigt och mot skakningarna brukar jag bara lägga mig ner i ett mörkt och tyst rum och försöka slappna av så mkt det går. Då brukar skakningarna lugna sig efter ett tag även om jag kan små darra i flera dygn efteråt. Kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2020-06-04 @ 13:12:11
Lilja

Usch låter jättehemskt! Men vad skönt att du hittat dina knep för att lyckas stoppa anfallen.

Har själv fått ME-diagnos nyss (+endo). Trodde också de va pga överansträngning i början men börjar nästan tro det snarare är epilepsi jag har då jag inte känner igen mig alls i de du berätta. Ska ta upp de med min läkare, tack att du dela med dig, har hjälpt mig mkt att komma vidare! Kram

Svar: Sorry för segt svar har varit så mycket i livet senaste veckorna, men nu börjar det lugna ner sig.
Ja, små knep är bättre än inga. Man får försöka hitta det som fungerar bäst för en själv.

Åh tråkigt att höra att du drabbats av ME.

Symtom vid PEM (ansträngningsutlöst försämring) kan variera väldigt mycket från person till person. Vet ME-drabbade som får rejäla anfall som liknar epilepsi när dem ansträngt sig för mycket. Det tog ett bra tag innan jag kunde koppla ihop anfallen med överansträngning. Tycker absolut du ska ta upp det med läkaren, super viktigt! Många kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2020-06-16 @ 20:21:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0