Illamåendet var hemskt....

Goddag!
 
Idag mår jag något bättre i alla fall när det kommer till illamåendet som jag åkte på efter tagit smärtstillande för smärtorna igår. Det var nog länge sen jag mådde så fruktansvärt illa, det var nästan som åksjuka känsla i magen fast man låg nerbäddad. Jag lyckades behålla all fast föda däremot inte all vätska. Det är så det blir ibland det är därför jag också undviker ta smärtstillande för biverkningarna är rätt tuffa dem med.
 
Smärtorna ligger runt en 6:a idag skulle jag säga. Så jag har verkligen fått ner dem igen efter att legat mellan 8-9 i flera dygn. Planen är att fortsätta vila och framförallt hålla mig varm för smärtorna ökar oftast om jag blir kall eller fryser för då spänner sig kroppen. Värme och vila är alltså prio nu! Nu ska jag vila mig en stund innan jag ska ge mig på att äta lunch. kramiz<3
 
 
 
Puss & kramiz
// Jenniey Love<3
 


Kommentarer
Jasmine

Har du inge anti illamående tabletter? Jag har de så jag ska klara äta morfintabletterna. Hur orkar du ha en 9a i smärta i flera dygn? De e väl typ ”illamående, kräkningar, skriker, kan inte prata pga smärta” osv. Jag måste alltid ta morfin då. Har du nåt tips? kram<3

Svar: Nej har testat en del men inte mått bra av dem. Man orkar inte men man har inget annat val än att stå ut när smärtorna är som värst. Det blir mycket tårar, frustrations skrik, illamående och en del kräkningar när smärtorna är så höga. Men jag har nästan alltid någon som är vid min sida dem timmarna/dygnen som kan trösta och stöta mig. Så jag inte ska känna mig ensam i eländet. Jag får så mycket biverkningar av morfin/morfinliknande, så det är något jag verkligen bara tar om jag märker att värme, tens och lättare smärtstillande inte fungerar eller ens minskar smärtorna. Vet inte om jag kan ge några bra tips.
kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2020-11-17 @ 15:25:32
Jasmine

Usch de låter jättehemskt. Vet inte va mer jag kan säga. :( Men så skönt att du har sällskap ialf. så de blir lättare att stå ut! Kram<3

Svar: Att inte vara ensam när smärtorna är som värst har verkligen betytt mycket för mig. Många kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2020-11-19 @ 00:46:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0