Dags att fortsätta packa upp lite...

Hej!
 
Då var en ny dag här och idag ska jag ge mig på att packa upp lite från resväskorna som är fyllda med kläder. Det vill säga hänga upp kläder som jag behöver ha framme och som ska vara på galge och låta resten ligga kvar i väskorna. För just nu har jag inga monterade korgar i någon av garderobern. Men det är något som ska fixas så fort pappa har ledig vecka.
 
I övrigt blir det nog en lugn dag då illamåendet är påtagligt. Det kommer också få bli små men täta måltider under dagens gång, helst var tredje timme. Då frukosten gick sådär för mig, så jag hoppas lunchen strax går något bättre. Energin blir ju knappast bättre av att jag inte får i mig den näring jag behöver. Får hålla tummarna att illamåendet klingar av snart. Kramiz
  
 
 
Puss & Kramiz
// Jenniey Love
 


Kommentarer
Annica

Sååå roligt för dig med eget boende 👏🏻🥰

Svar: Tack, jag trivs redan super bra i lägenheten även om mycket är saker jag ärvt efter min farmor. Kramiz❤
♥JèÑnIèY♥

2021-02-10 @ 13:54:22
URL: http://annicaslivvidhavet.blogg.se
Anonym

Hejsan Jenniey!❤️
Jag har följt din blogg ett tag nu & ser att du verkar ha det riktigt jobbigt med ett mer eller mindre ständigt närvarande illamående🤢😓 Känner igen problemet alltför väl, men jag undrar om du inte fått någon medicinsk hjälp av din läkare? Själv har jag munsönderfallande Ondansetron (eller Zofran) på recept, som jag tar 2 ggr/dag för att hålla illamåendet under kontroll. Då klarar jag vanligtvis av mina måltider hyfsat bra!😁
Precis som du har jag behov av näringsdrycker & snart ska jag även börja få TPN på nätterna här hemma igen. Det är till stor hjälp, men jag vill verkligen inte förlora mitt ätande😋
(lider av kakexi, har morbus crohn, korttarmsyndrom, transversostomi, hjärtflimmer & cancer som inte kan behandlas. Jag har därför haft ett nästan konstant illamående -ofta med kräkningar- under många år!)

Vill oxå passa på att säga GRATTIS till ditt första, egna boende!🎉🥳🤩 Så skönt att du nu får rå dig själv, även om jag förstår att det säkert oxå är en stor omställning😇
Ett hjärtevarmt lycka till med allt, jag tror på dig!🙏❤️
Kramkram🤗/Anne

Svar: Hej! Förlåt för lite sent svar, men inte haft tillgång till dator förrän idag. Tack så jätte mycket! Jag har drömt så länge om att få flytta hemifrån och nu äntligen blev den sann (sist av alla syskonen). Ja, flytten har och är en stor omställning samtidigt har det gått över förväntan än så länge och mycket är nog tack vare att det är min farmors gamla lägenhet där jag varit väldigt mycket fram tills hon flytta in på boende.
Ja, mitt illamåendet är nästan alltid närvarande för mig men som värst på morgonen/förmiddagen, så frukost går sällan bra. Får ingen medicinsk hjälp för det just nu, mer än att dietist skriver ut näringsdrycker, vilket gjort att jag i alla fall håller vikten ganska stadigt. Jag testa dock Primperan för 7 år sen och mådde inget bra av dem alls. Men hade nog behövt något sådant när illamåendet är som värst.

Vilken sorts näringsdryck har du?

Åh vad skönt att TPN på nätterna är till stor hjälp för dig. Det är förståeligt att du inte vill förlora ätandet.

Hoppas du har en så fin helg det bara går!
Många, många kramiz<3
// Jenniey
♥JèÑnIèY♥

2021-02-11 @ 12:26:02
URL: http://www.qanaka.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0