Min Sjukdom Del 2


Forsättning på del 1

Kroniskt trötthetssyndrom innebär att man känner sig mycket svag och utmattad och har känt så under ett halvår eller mer. Man kan ha infektionskänsla och värk i kroppen. Trots att man sover lyckas man inte återhämta sig. Behandlingen beror på vilka besvär man har. Många behöver hjälp att styra sin sömnrytm.
 Sjukdomsbilden omfattar nervbesvär eller neurologiska besvär. Den som lider av kroniskt trötthetssyndrom har oftast även besvär som sammanhänger med hormonsystemet och immunförsvaret.


En plötslig trötthet som varar mer än sex månader kan, tillsammans med minst fyra av följande symtom, vara tecken på kroniskt trötthetssyndrom:
   (Jag hade/har alla)

  • problem med korttidsminnet och svårighet att koncentrera sig
  • återkommande ont i halsen
  • ömma körtlar på halsen eller i armhålorna
  • lättare muskelvärk
  • ledvärk i flera av kroppens leder
  • huvudvärk
  • man känner sig inte utsövd när man vaknar efter fysisk ansträngning får man sjukdomskänslor som håller i sig i mer än 24 timmar.

    Fortsättning följer....




Kommentarer
Anna

Stort Grattis till Veckans Bloggare!! Vilken fin blogg du har!! Jag ska lägga upp din blogg under rubriken Rekommenderade länkar. Min blogg heter [email protected]. Jag har sedan 1999 lidit av samma symtom men ingen husläkare känner till ME. Tack vare din blogg har jag nu fått inspiration att fortsätta kämpa och inte ge upp förrän jag får rätt diagnos. Bra jobb med din blogg!!! Varm kram, Anna

Svar: Tack så mkt<3 Det får du gärna göra. Om du vill kan jag även lägga upp dig på min "LÄNK" Lista. Tyvärr är vårdens kunskap om ME hopplös det finns bara ett fåtal som känner till vad det är för sjukdom och dom finns oftast bara i storstäderna som Sthlm & Göteborg. Kämpa på!, Jag finns här om du behöver råd eller stöd<3 Bara till att mejla. Kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2013-09-02 @ 00:36:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0