ME/CFS & Fibro-dagen...

Internationella ME/CFS & Fibromyalgi dagen...
 
Idag är det internationella dagen för mina två tuffa sjukdomar. Båda är vanliga men kunskapen inom vården är dålig, detta gör att vi oftast felbehandlas eller dumförklaras. Jag fick min diagnos efter 7 års kamp med vården som tonåring. Idag 5 år senare kämpar jag för att få fortsätta mina behandlingar som faktiskt dämpar många av mina symtom. Varför kan man fråga sig?! Jo för politikerna och högsta cheferna anser att våra sjukdomar inte finns och därför inte vill ge oss några behandlingar eller ta ansvar för oss. Det är 2016 och vården blir bara allt sämre! Skäms Sverige! kramiz<3
 
Vad är Fibromyalgi och ME?
Fibromyalgi, (FM): Är ett kroniskt smärtsyndrom vars huvudsakliga symptom är utbredd kronisk smärta och trötthet/utmattning men har fler symtom än bara trötthet och smärta!
 
ME/CFS (Myalgic Encephalomyelitis/Chronic Fatigue Syndrome): Är en svår neurologisk sjukdom som kännetecknas av långvarig, svårt funktionsnedsättande utmattning i kombination med en rad andra symtom.
www.Rme.nu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0