Dags att ta kontroll över min IBS...

Tjo där!
 
Senaste året har min mage ställt till det rejält för mig. Jag får nästan dagligen IBS anfall och framför allt på eftermiddagen. Därför har jag börjat försöka välja bort vissa ätbara saker som laktos, äpple, päron, lök, kål som triggar tarmar. Nästa steg är att trappa ner på glutenintaget och framför allt vid frukosten. Det enda brödlikande som är glutenfritt och gott just nu är knäckebrödet. Det finns därmed inte så mycket att välja på för min del än, men med tiden kanske jag vänjer mig.
 
Förhoppningsvis får jag kontroll över anfallen och slipper oroa mig så fort jag ska iväg eller äta ute. För som det är nu undviker jag helst att äta ute. För anfallen kommer oftast plötsligt och väldigt intensivt och då vill jag kunna lägga mig i fosterställning i min sängen. kramiz<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jennifer Queen

HOppas du får kontroll på din mage :)

Svar: Vi får hålla tummarna för det<3 kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-05-29 @ 13:21:59
URL: http://thequeenie.se
Christer Holm

Håller tummarna. Har ibs själv, vet ej hur jag ska få bukt med det trotts att jag tänker på vad jag äter :/

Svar: Tack så mkt=) Ja, man får nästan prova sig fram och hoppas att man till slut får kontroll. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-05-29 @ 15:16:30
URL: http://www.christerholm.nu
Amanda

Usch, så jobbigt! Jag har ocksåndet, mår dåligt vad jag än äter eller dricker.. Mår tråkigt nog som bäst när jag varken ätit eller druckit något alls :/ Tråkigt då jag älskar mat haha..

Svar: Usch låter inte alls roligt att knappt kunna äta eller dricka utan att få anfall. Men jag hoppas du försöker äta lite åt gången ändå. Jag är också matälskare, har dock fått trappat ner lite på mängden vid varje måltid. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2017-05-29 @ 21:17:11
URL: http://amandalarsson.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0