Några av mina hjälpmedel...

Hej!
 
Jag har under några dagar denna veckan skrivit lite om Unga Reumatikers kampanj #synsintefinnsinte och idag tänkte jag berätta om några hjälpmedel jag har här hemma för att underlätta min vardagen. Många i min närhet vet nog inte att jag utöver min ME & Fibro diagnos lider av bla Karpaltunnelsyndrom i båda handlederna. Det är därför jag sover med skenor och ibland även använder handledsskydd dagtid.
 
Hjälpmedel är inget att kämmas över! Jag skämdes enormt i början och våga knappt visa det utanför hemmet. Nu i efterhand har jag förstått att ingen ser det som en "stor grej" mer än jag själv. kramiz<3
 
Mina knä, fotledskydd och Handledsskenor används flitigt och framförallt nu under de kalla årstiderna. Ryggkorsetten däremot används bara någon enstaka dag varje månad.
 
Arbetsstolen min räddare:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Christer Holm

Tycker det är bra att det finns hjälmedel. Var stolt för den du är. :)

Svar: Ja och det finns mängder med hjälpmedel man knappt visste om. Absolut! Jag är enormt stolt över hur långt jag kommit på min resa. kramiz <3
♥JèÑnIèY♥

2017-10-12 @ 14:41:52
URL: http://www.christerholm.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0