Uppdatering om min Akne...

Hej underbara ni!
 
Nu har det gått 1½ år sen jag avsluta min Isotretinoin behandlingen för min Akne. Innan jag börja med Isotretinoin hade jag en väldigt sprid akne. Jag hade alltså akne i ansikte, på bröstkorg, nacke, rygg, armar och mot slutet även på benen. Jag hade under 15 årstid fått testat många olika krämer och även Tetralysal, men inget av det gav någon effekt på mig utan Isotretinoin var det som blev min räddning. Kuren var 33 veckor lång för mig och det var riktigt tufft men så värt!
 
 
Min akne idag: 
 
Mitt självförtroende har aldrig vart så bra som det är nu sen jag avsluta kuren. Jag våga gå i linne under hela förra sommaren. Det var den bästa sommarkänslan jag haft måste jag säga! Jag får fortfarande lite akne utslag vid till exempel ägglossning men långt ifrån så stora och smärtsamma som innan kuren. Nu blir det bara lite smått och då räcker det att smörja in med Epiduo i 1-2 veckor med ett par dagars uppehåll. Sen försvinner det igen. Så mycket lättare att hålla i schack nu och visst har jag fått ett par ärr efter dem stora utslagen men på stora hela har huden läkt fint.
 
 
 
Jag är stolt att jag tillslut besegra all akne
och att jag våga be om hjälp via hudmorttagningen.
 
 
 
 Hur min akne kunde se ut när den var som "bäst" innan behandlingen. För oftast var aknen värre än vad den är på denna bilden:
 
 
Hur min akne ser ut i ansikte idag:
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Rebeca

Vad bra att din acne nästan försvunnit. Min kompis satte in en hormon spiral och skillnaden är enorm. Skönt att slippa ha ont.

Svar: Ja det är så skönt att man äntligen fått kontroll över aknen! vad bra att det fungera för henne. Jag mådde kasst av spiral, så fick ta ut den efter bara 8 timmar. kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2019-01-23 @ 12:04:56
URL: http://becaaah.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0