♥Veckans Stolthet/Glädje v.31♥

Hej på er!
 
 Det har minst sagt varit en ganska kämpig vecka, men jag har i alla fall känt mig något gladare inombords och inte alls lika vilsen som förra veckan. Dock har smärtorna varit fruktansvärt intensiva, särskilt smärtorna i bröstkorg/bröstrygg. Så ja vissa dagar har varit ganska tuffa att ta sig igenom, men jag har med hjälp gjort mitt bästa för att klara dagarna. Här kommer fem saker jag är extra stolt/glad över denna veckan. kramiz<3
 
 
Jag är Stolt/Glad över att jag i veckan:
 
 
Haft superbra aptit!
 
 Suttit ute och njutit av naturen.
 
 Orkat se en film med mamma.
  
 Lilla syster L kom hit ut.
 
 Blev en tur till slottet.
 
  
Vad är ni mest stolta/glada över denna veckan?
 
 
Puss & Kramiz
// Jenniey Love
 


Kommentarer
Jasmine

Hej, har läst din blogg till och från under många år nu. Typ sen jag själv också blev sjuk. Har för mig att du svarat att du hade Tietzes syndrom? Och det var typ 2018?

”Teitzes är en inflammation i leden där revbenen fäster vid bröstbenet. Du kan få ont och känna dig öm och området svullnar. Tillståndet är ofarligt och går normalt över av sig självt inom ett halvår till ett år.”

Läste det där på doktor.se. Får jag fråga vrf du aldrig verkar bli bättre när de flesta andra verkar bli de? Är de rätt diagnos? Har du fått nåt svar? Låter hemskt att ha ont i flera år. Rätta mig gärna om jag påstår fel nu, det kanske va en helt annan diagnos du skrivit om. Kram

Svar: Hej! Ja ,jag har haft Tietzes symdrom i omgångar genom åren. Dock är inte Ts orsaken till smärtan i bröstkorgen jag haft senaste månaderna utan det har berott helt på muskelknutor i bröstryggen som gör att smärtan strålat ut mot bröstkorgen. Detta fick jag reda på igår när jag var hos en massör akut efter att kämpat mig igenom helgen i tårar. Sjukgymnasten konstatera redan i våras att jag var stel i bröstryggen och gav mig då övningar som han trodde skulle göra underverk men under dessa 6 månader har dem bara gjort mig försämrad. Tillslut brast det för mig. Bröstkorgen slutade värka så fort massören löste upp den muskelknutan som triggat smärtan. Jag har kraschat lite idag dagen efter men det är inte så konstigt men annars är jag mest bara öm, som ett blåmärke typ över ryggen (då personen fick ta i) för att lösa upp den men skarpa smärtan i bröstkorgen är helt borta. Jag ska tillbaka till massören om några veckor för att fortsätta. Sen får vi se, jag hade velat gå regelbundet till den massören men det är ju inte ekonomisk möjligt som kronisk sjuk med knaper inkomst. Man tror ju vården har rätt, men i detta fall blev det inte rätt. Såhär i efterhand tycker jag det är lite märkligt att man försökte "träna upp" innan man sett till att lösa upp spänningarna med tanke på hur orörlig jag ändå var på grund av det. Allt blev liksom i fel ordning och det är något jag lär ta upp med min sjukgymnast vid återbesöket nu i slutet av veckan. Kramiz<3
♥JèÑnIèY♥

2022-08-27 @ 16:31:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0