Övningar Del 3

Hej på er!

 

Idag tänkte jag lägga upp del 3 på övningar som är bra för kroppen. Om ni missat Del 1 och Del 2 är det bara att klicka på dem. Dessa övningar gör jag oftast när jag har problem med smärtor i höfterna. Att stretcha har faktiskt lindrat mycket av min värk i vänster höft som faktiskt är de ben som har krånglar mest för mig sen jag blev sjuk.

 

När jag gör dessa övningar brukar jag vara på en vanlig matta eller så yogamatta. Då det behöver vara någorlunda hårt underlag för att rörelserna ska gå rätt till. Alla övningar gör jag är enbart för att hålla igång kroppen och lindra smärtorna jag lider av. För jag är ju sängliggandes större del av dagen, men naturligtvis lyssnar jag noga på kroppen och försöker avsluta i tid för att undvika försämring och bakslag.

 

OBS!

Är man OSÄKER på om man verkligen gör övningen rätt rekommenderar jag att man tar kontakt med en sjukgymnast som kan visa en.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Misstossequeen

Hej :)
Din blogg har blivit nominerad i min Veckans blogg tävling! :)
Röstningen avslutas på onsdag! Sprid gärna tävlingen så ökar du dina chanser till vinst :)
Lycka till! :D

2016-07-17 @ 09:45:02
URL: http://misstossequeen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0